Produse de calitate inferioara – vopsea de oua


Vopsirea de oua a devenit bataie de joc datorita produselor occidentale.
Despre calitatea unor astfel de produse am mai vorbit, referindu-ma la lispa lor de durabilitate.
De aceasta data este vorba despre un produs de unica folosiinta, respectiv vopsea de oua Dr. Otker.
Respectand procedurile, am testat acest tip de vopsea.
Am testat urmatoarele culori: rosu, galben, verde, albastru, violet.

In tabelul de mai jos, pe prima coloana am trecut culoarea care trebuia sa fie, pe a doua ce era de fapt si pe a 3-a ce am reusit sa obtin dupa corectii.
Pe ultima am creat niste portocaliu si galben-verzui (care iese kaki dat pe oua care nu-s albe).

Test Culori

Rosul nu e rosu. E ceva spre purpuriu. Asta se cunoaste chiar din momentul contactului cu apa.
Rosul nu are de ce sa contina parti de albastru, dar contine. Ca sa il fac rosu, i-am adaugat 12% galben.

Portocaliul l-am obtinut cu 35% rosu pus peste galben.

Galbenul a fost singura culoare ok, doar ca avea ca si restul aderenta foarte mica si distribuite neuniforma.

Galben-verzuiul s-a obtinut cu galben 50% si verde 50%.

Verdele, in loc de verde e un fel de ‘lime’. Ca sa il fac sa fie verde i-a trebuit 25-33% albastru (cu cat mai mult albastru, cu atat mai inchis verdele).

Albastrul cel mult se putea numi un fel de albastru foarte deschis, cum e de obicei cerul. Ca sa iasa albastru adevarat a fost ncesar sa-l combin 50-50 cu rosul initial.

Violetul a fost cel mai urat. Un fel de gri inchis cu un pic de tenta de altceva. Cu foarte mult rosu (tot 50%), a iesit ceva cat de cat.

Concluzia: producatorii au chiulit de la gradinita unde se preda ce-i aia o paleta de culori.
Recomand tuturor sa revina la vopsirea clasica, bazata pe extracte de plante.

This entry was posted in Mind Wars and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

